גלוון חם וסודותיו

גלוון POSH METAK יצרנית אומנות מתכת

אנחנו נוהגים במכוניות, נעזרים במעקות ברזל, קוראים שלטים בכביש ומי ביננו שניחן בחוש אומנותי, נהנה מעיצוב ואומנות במתכת, אבל מעטים מאיתנו באמת יודעים מה עומד מאחורי התהליך שעוברות המתכות. מהו גילוון חם? למה צריך אותו? ומה כדאי לדעת כשאנחנו רוכשים מוצרים ועבודות מתכת? 

אז מהו בעצם תהליך הגילוון? 

גלוון או בשמו המלא גלווניזציה, מתבצע על ידי טבילת המתכת באבץ בעל טמפרטורה חמה או קרה על מנת ליצור על גביו שכבת הגנה למניעת חלודה או לשיקום מתכת שכבר העלתה חלודה. גילוון קר מאפשר ציפוי של החומר בשכבה בעובי 15 מיקרון וגלוון חם מצפה בשכבה בעובי 80 מיקרון. כוחו של האבץ הוא מניעת חמצון עתידי של החומר וכך הופך אותו למתכת אל- חלד, ניתן גם לעשות תהליך גלוון וציפוי למתכת שכבר עברה תהליכי חלד לשם שימור פריטים קיימים. תוצר מגלוון הוא אסתטי וחלק למגע ומראה, ניתן מיד להבחין במתכת שעברה תהליך גלוון. רצוי שכל מתכת תעבור תהליך של גלוון על מנת לשמר אותה לאורך שנים ולמנוע הופעת חלודה. תהליך גלוון ניתנים ליישום על כל סוגי המתכת, פליז נחושת או ברזל. 

איך מתבצע גלוון קר? 

אחת האופציות הקיימות כיום, היא ציפוי פריט הפלדה באמצעות חומר אבץ קר, ניתן לצפות באופן הזה פריטים שונים באמצעות אקדח העושה פעולת התזה של אבץ נוזלי. אקדח ההתזה פועל על ידי להבה שמתיכה את החומר ומצפה את הפלדה בשכבה של כ-15 מיקרון ומגינה עליו מפני תהליכי חלד. שכבת הגלוון הקר היא דקה ועדינה והגנתה עמידה פחות, מתאימה לפריטים שנמצאים בתוך הבית, פריטים עדינים וקטנים של מתכת או משטח ישרים. 

 

אמבטיה חמה של אבץ: תהליך גלוון חם

תהליך הגילוון החם מתבצע על ידי פלדה בתהליך חם טובלים אותו באמבט חם בטמפרטורה רותחת (ומפנקת????) של כ-450 מעלות צלזיוס, לאחר הטבילה באבץ מחכים להתקררות הפריט, ואז הוא עובר ציפוי אבץ של 80 מיקרון ושיוף נטיפים ושארי מתכת. אין ספק שהתהליך החם ארוך מהקר אך זה גם מה שהופך אותו למעמיק ויסודי יותר. ניתן להעביר כל סוג מתכת את תהליך הגלוון החם. 

אז למה בעצם גלוון חם? 

  • עמידות: שכבת ההגנה שמקבלת הפלדה בגלוון חם איננה משתווה לציפוי הקר, בראש ובראשונה, תוצרים שעברו גלווניזציה חמה הם עמידים פי כמה, בייחוד אשר מדובר בפרט שמיועד לחוץ כמו גדר סורגים או מעקות חוץ. בשל מכת החום שהחומר סופג והשכבה העבה שהוא מקבל, מתרחש מיזוג של החומר עם האבץ והוא הופך לחלק בלתי נפרד ממנו, יותר מאשר רק ציפוי. חשוב לציין שעמידותו של גלוון חם מתקיימת בתנאי שהתהליך בוצע כהלכה על ידי  שימוש בפלדה איכותית, באופן הזה התוצר יוכל להישמר שנים מפני תהליכי החמצון ולהישאר כמו חדש בטווח הרחוק. 

 

  • צביעה נוספת: ניתן להעביר את המתכת צביעה נוספת ששומרת מפני קורוזיה . 

 

  • העלויות:  אמנם תהליך הגלוון החם מייקר את התוצר הסופי אבל עם חשיבה לטווח הארוך דווקא יש חסכון בעלויות של אחזקה, כמו שנהוג לומר, מה שעולה בזול בסוף יעלה ביוקר. 

 

  • עמידה בתקן: גלוון חם חייב לעמוד תחת התקן הישראלי 918. 

מה חשוב שנדע כשאנו רוכשים פריטי פלדה? 

באופן מצער, אנו שומעים על יותר ויותר מקרים בהם לקוחות רוכשים פריטי ברזל מגלוון כמו מעקות חוץ או פנים שבאופן מחשיד מתפרצת אצלם חלודה לאחר זמן קצר, אם תופעה כזו מתרחשת כנראה שהפלדה איתה עבד איש המקצוע כבר הייתה חלודה והוא עשה לה ציפוי גלוון חם או קר. במקרים אחרים, נאמר על ידי איש המקצוע כי נעשה גלוון חם לפריט חיצוני אך הדבר לא היה מדויק והתהליך שעברה הפלדה היה קר. בתור לקוחות שרוכשים פריטי ברזל ובמיוחד פריטי חוץ יש להיות ערים ולא להתבייש לשאול את המסגר איזה תהליך עברה המתכת, או לבחור מראש אנשי מקצוע אמינים בהם ניתן לתת אמון כי תהליך הציפוי ייעשה באופן מהוקצע עם חומרים וציוד מקצועי, בגלוון חם בלבד. 

POSH METAL  אומנות שנשארת איתכם 

אצלנו ב-POSH METAL  לצד יצירה ומעוף אומנותי, שמים במקום הראשון את העמידה בתקנים, ושמירה על רמה גבוה של איכות העבודה והחומרים. אצלנו בסטודיו חושבים במונחים של עמידות ארוכת טווח, אנחנו מודעים לכל מה ששוק המעקות ויצירות אומנות הברזל מציע וישנים בשקט בידיעה שרמת ההשקעה, האיכות והגימורים של החומרים שלנו היא פרימיום. אפשר תמיד לחסוך ולקנות אומנות קיר מברזל או מעקות טובים ויפים, אבל אם אתם רוכשים עבודה ורוצים לדעת שהיא תלך איתכם שנים, הבחירה כאן היא ברורה.  את הסטודיו שלנו מוביל צוות משולב של מומחים מתחום מלאכות הברזל, עיצוב ואמנות, אנחנו עומלים יחד על תכנון, עיצוב ויצירת פריטי ברזל המשלבים איכות, קידמה ואומנות מעודכנת שתוסיף את המגע המושלם לבית ולחוץ. 

 

משרביה
עבודות

משרביה בחיתוך לייזר

טקסטורה שמעניקה יוקרה, וגוון זהב מיוחד במינו הנותן השתלבות מושלמת של האלמנט .

עבודות

מעקה מרפסת מעוצב

מעקה מרפסת עדין הכולל אלמנטים ישרים בעלי קו נקי המלווים בפרט מעוצב.

מעקה אדווה
עבודות

מעקה מיתרים

שילוב דגם מיתרים ומעקה מודרני יוצרים תחושה של תחימה ושלמות החלל.

עבודות

שערים מעוצבים

שער חניה ושער הולכי רגל בעיצוב מרהיב ויוצא דופן לפי דרישה.

POSH METAL

לנוחיותם טופס פניה מהיר. אנו משתדלים להשיב בהקדם האפשרי

עדיין מתלבט?

צור איתנו קשר או השאר פרטים ונעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה

PEACE אומנות מתכת שלום אופנה